روشهای عمل و تزریق کایفوپلاستی در دیسک کمر

آیا برای عمل تزریق سیمان به مهره دیسک کمر ، بیهوشی نیاز است ؟

قبلا توسط جراح دیسک کمر  اشاره شد که بیمار قبل از عمل چه وظایفی دارد و در ادامه از باید ها و نبایدها اضافه میشود که به دلیل جلوگیری از کاهش ترمیم پذیری استخوان از طرف دکتر جراح دیسک به بیمار تاکید میشود که از مصرف دخانیات و الکل به جد خودداری ورزد .

حتی از مصرف داروهای ضد التهاب غیراستروییدی و رقیق کننده باید دوری کند .

انجام ورزشهای نشست و برخاست و انجام حرکات انقباضی چون کرانچ به خاطر آسیب زدن در ناحیه آسیب دیده ممنوع میباشد . ورزشهای آبی و تمرینات تعادلی میتواند جایگزین این حرکات ممنوع شده ، بشود .

البته امکان دارد به پیشنهاد فیزیوتراپیست ورزشهای افزایش قدرت پشت با توجه به شدت تحمل درد صورت پذیرد . چون به نظر فیزیوتراپ این روش و ورزش برای بیمار میتواند مفید باشد و لحظات عمل را آسانتر طی کند .

روشهای بیهوشی در زمان عمل تزریق سیمان ( کایفوپلاستی )

یکی از روشها که توسط متخصص بیهوشی پیشنهاد میشود ، بیهوشی موضعی میباشد . این روش به بیمار امکان میدهد در زمان تزریق سیمان مخصوص بیدار و هوشیار باشد ولی هیچ احساسی از درد در ناحیه فعالیت تیم جراحی نمیبرد . پزشک متخصص بیهوشی که در کنار جراح ستون فقرات فعال است ، در ناحیه ای که قرار است عمل صورت بگیرد ، تزریق نخاعی انجام داده تا بیمار بعد از لحظاتی برای تزریق سیمان یا کایفوپلاستی توسط جراح آماده شود. البته امکان میرود که در طول تزریق نیاز باشد داروی آرام بخشی به بیمار داده شود.

روش دیگر بیهوشی ، بیهوشی کامل یا عمومی میباشد که بیمار توسط متخصص بیهوشی کاملا با تزریق ماده بیهوش کننده ، بیمار را از هوش برده تا در طول تزریق هیچ گونه حسی نداشته و نسبت به اطراف خود آگاهی نداشته باشد .

با این پیش مقدمه در قسمت بعدی با روش جراحی کایفو پلاستی که یکی از عجایب عمل برای رفع پوکی و ترکیدگی استخوان میباشد ، توسط جراح ستون فقرات آشنا میشویم .