• شنبه.دوشنبه.چهارشنبه
    (3 تا 8 شب)
  • تهران خیابان شریعتی
    روبروی خیابان ظفر برج نگین ظفر طبقه 9 واحد 7

چگونه درد سیاتیک را کنترل کنیم

پیشنهاد جراح ستون فقرات و دیسک کمراز نحوه پیشگیری از آسیب دیدگی دیسک کمر و جلوگیری از بروز مجدد آسیب دیدگی

 

با توجه به اینکه نوع و سبک زندگی و نحوه  قرار دادن بدن با فعالیتهای روزمره ، نقش بسزایی در سلامتی ستون فقرات و دیسک کمردارد ، بهتر است در طول شبانه روز نکاتی را رعایت کنیم .

  • در هنگام نشستن و ایستادن مراقب باشیم تا وضعیت بدن به صورت درست و اصولی باشد به عبارتی رعایت پوسچر مناسب که در شماره های قبلی مفصلا به آن اشاره شد ، انجام گیرد .
  • افرادی که در طول روز مجبورند به مدت طولانی بنشینند ، سعی کنند تا طی یک برنامه منظم هر سی دقیقه از جای خود برخاسته و با انجام تحرکی در بدن کمی نرمش داشته باشند .
  • برای جابجایی وسائل سنگین و بلند کردن آنها ، به جای کمر ، فشار را روی پاهای خود وارد کنند . در رشته وزنه برداری هالتریستها بهترین الگو میباشند. 
  • در طول شبانه روز سعی کنید در هر فرصتی به حرکات کششی بپردازید چون این حرکات باعث تقویت عضلات و آمادگی مفاصل میشود .

 

فراهم سازی بستر مناسب برای افراد سیاتیکی ازواجبات است .

 

خواب و استراحت صحیح برای جلوگیری از شدت درد ستون فقرات به خصوص نزد افرادی که دچار درد عصب سیاتیک میباشند ، از نکاتی است که باید رعایت شود .

این افراد بهتر است قبل از خواب یک دوش آب گرم بگیرند و در صورت امکان دقایقی در وان دراز بکشند .

چنانچه درد سیاتیک گریبانگیر این افراد است بهتر است تشک خود را مورد بررسی قرار دهند . بیشتر مواقع با تعویض تشک قدری از درد کاسته میشود. به هر حال به چند مورد ازدلایلی که شرایط خواب را سخت و نامطلوب میکند ، اشاره میشود . 

  • زمانیکه از خواب برخاسته اید ولی هنوز احساس خستگی و کسلی میکنید و این در شرایطی است که خواب کاملی را انجام داده اید .
  • تشدید شدن علائم آلرژی در صبح اگر به آلرژی مبتلا باشید .
  • تشکهایی که فرو رفتگی ، دررفتگی یا پارگی داشته یا محتویات آن به اصطلاح قلمبه سلمبه شده باشد .
  • خوابیدن روی تشکی که عمری بیش از 8 سال داشته باشد.
  • زمانیکه در خواب باشید ولی با احساس درد از خواب بیدار شوید .

 

با این تفاصیل در هنگام خواب حتما سعی کنید یا به پشت یا به پهلو بخوابید تا وزن به طور یکسان روی تشک تقسیم شود از خوابیدن روی شکم پرهیز کنید که برای کمر درد مضر است . دراز کشیدن به پشت از شدت درد سیاتیک کم کرده و با باز شدن بین مهره ها درد سیاتیک و فتق دیسک نیز کاسته میشود .